31 graden en toch koud... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marc en Ilse getrouwd - WaarBenJij.nu 31 graden en toch koud... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marc en Ilse getrouwd - WaarBenJij.nu

31 graden en toch koud...

Door: Friet en Chocola

Blijf op de hoogte en volg Marc en Ilse

08 November 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hey everybody!

Ons grote avontuur is afgetrapt en aan jullie vele reacties op het vorige bericht te zien, zitten jullie met smart te wachten op een berichtje van ons! :D
Aangezien wij niet de flauwste zijn en hier gratis internet hebben (meteen profiteren..) hier een bericht van de eerste midweek (lijkt al veel langer; goed of slecht teken??)

Vorige week maandag was het moment dan eindelijk daar, na toch wel een paar heftige weken met opruimen, werk afronden, tas inpakken en het huis leeg krijgen. Gelukkig waren we hier de vrijdag (al??) mee klaar, zodat we toch nog een rustig (lees: slaapVOL en zonder overmatige ontlasting) weekend hadden.
3 November, 5 uur!! Errug vroeg! We waren met 'taxi van Lierop' op tijd in Best waar ons aller NS ons naar Schiphol bracht. Check-in blijft een crime, waardoor tante zuster nog maar net genoeg tijd had om ons en 'onze' 747 te zegenen.
Tijdens het uitzwaaievent kwamen we er achter dat Wereldcontact ons visum voor Australie was vergeten, maar gelukkig blijft last-minute-management onze specialiteit! :D

Gelukkig nog wel tijd voor een laatste kop koffie/thee samen met de uitzwaaiers en toen was het toch echt zover om door de douane te gaan... Het werd geen waterballet al zullen we iedereen zeker gaan missen!! Lekker relaxed het vliegtug in om na een kleine 12 uur in Kuala Lumpur uit te stappen en ja hoor, BOEM, de beroemde hittemuur... Zelfs om 7 uur 's morgens al 25 graden! :-/ We hebben ondervonden dat Kuala Lumpur bol staat van de airco's, dus ondanks de 33 graden en een luchtvochtigheid van 70% hebben we zelfs nog kou geleden...

KL is een mooie stad en (in het centrum) ook zeker modern. Enorm veel eettentjes en shopping malls en ook onze vriend de grote gele M was aanwezig! :D
En daarbij kost het eten geen drol, alleen de alcohol is prijzig. In totaal zijn we hier 4 dagen geweest, met bezoeken aan het nationaal museum (jaja, cultuur!!), het Aquarium, een city tour en een bezoek aan Melaka met 'Mars' onze guide. Melaka is een vroegere vestigingsstad van de NLers en Portugezen waar het nog heter was, zodat we allemaal van een bruin laagje zijn voorzien (sommige hadden meer geluk; rood!).

Inmiddels zijn we nu bij (ons) Joop in Sydney, maar dat is pas sinds deze morgen, dus die verhalen komen volgende keer weer!
Het voelt voor ons allebei nog wel meer als vakantie dan als wereldreis, maar dat komt waarschijnlijk omdat we nu nog met zijn allen op pad zijn en de organissasie vanalles geregeld heeft.

Iedereen trouwens nog hartstikke bedankt voor de smsjes, belletjes, afscheidsbezoeken, galgenmalen, het uizwaaien, berichtjes hier op de site!! we horen ook graag hoe het in NL gaat met jullie gangetje! :D

Smakelijk!
Ilse en Marc

PS: we hadden ons voorgenomen geen ellenlange lappen tekst te gaan plaatsen.. Oeps! Mislukt! Volgende keer proberen we het beter te doen!

• 08 November 2008 - 09:46

Ilse:

Hallo!

Een teken van leven, eindelijk! Fijn te lezen dat jullie goed en heel aangekomen zijn met z'n allen! Kon eigenlijk ook niet anders met een gezegend vliegtuig!

Leuke foto's ook! Verhalen hoeven niet korter hoor, leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken.

Voor nu: veel plezier, pas goed op jezelf en geniet vooral!

Ik kijk uit naar jullie volgende bericht!

Heel veel liefs, Ilse
    (ook van Ron & Lars)

• 08 November 2008 - 10:31

Sandra:

Hé Ilse en Marc,

Gelukkig!! Jullie zijn goed aangekomen.

Jullie zijn pas net weg en toch al zoveel meegemaakt, super!

Jur zit hier bij mij op schoot en vind de foto van de haai en apen geweldig!!

Heel veel plezier, en inderdaad Ilse, de verhalen hoeven écht niet korter.

Groetjes aan de familie.

Groetjes,

Jend, Jur, Toine & Sandra

• 08 November 2008 - 12:55

Brechje En Ralph:

He globetrotters!!!

Fijn te horen dat de grote vakantie jullie goed bevalt!
    Prachtige "regenjassen" die jullie dragen in de moskee! Mooi milka paars is niet lelijk...
    Hou de verhalen zo! Is alleen maar leuk om van alles op de hoogte te blijven.

Kussen uit Den Bosch

• 09 November 2008 - 15:05

Jose:

hallo ilse
    maak je verhalen niet korter heel leuk om te lezen ik mis je heel erg het is heel raar om langs je kamer te lopen met nog je naam erop. ik heb nog zoveel vragen maar aan wie. ik moet nog veel leren. ik mis je punten en kommas.groetjes jose

• 09 November 2008 - 15:45

Marijke:

Hoi lieverds, wat gek, dat jullie nu zo ongeveer aan de andere kant van de aarde zitten. Die verhalen kunnen me dus niet lang genoeg zijn. Dat heet meeleven en meegenieten!

Beugel is er trouwens uit. Zal binnenkort even een smiley van mezelfd doorsturen.

veel lief, Marijke

• 10 November 2008 - 07:59

Rob S:

Geweldig zo'n avontuur. De foto's zien er ook erg goed uit. Doe de groeten aan Neef Joop en Jakie van de familie Schellens.

Gr Rob

• 10 November 2008 - 10:02

Jolanda :

Hai! Leuk hoor, kom maar door met die verhalen en foto's!! Wij hebben ook leuk nieuws vanuit NL...Wij zijn Oom en Tante geworden! Sinds 8 november loopt er weer een Spronkje extra op de aardbol rond, tenminste dat gaat gebeuren, nu ligt en slaapt ze vooral :-)Guusje is haar naam en het is een schatje!
    (Hadden jullie onze sms ontvangen?)

Liefs Mer & Jolan

• 11 November 2008 - 11:37

Ingrid Horeca W.H.:

Veel blijven schrijven hoor. Kan ik me inbeelden dat ik ook zo'n reis aan het maken ben, maar dan gelukkig zonder de hitte !

• 11 November 2008 - 13:52

Pieter:

Hoi Ilse, Marc en familie,

Zo te lezen gaat alles oke, blijf ons op de hoogte houden met jullie mooie verhalen. Verder wens ik jullie een fijne vakantie toe in Australie. En Ilse heb je jullie Joop nog de groeten gedaan?
    Veel Plezier, groeten uit een nat en winderig Eersel ( dit willen jullie toch horen of niet?)
    Pieter

• 12 November 2008 - 14:07

Frans:

Hoi Ilse en Marc,
    Niks, geen korte verhalen. Ik wil meer en veel (net zoals een XXL-hamburger bij Fonzies). Goed om te lezen dat jullie een "gezegende" goede start hebben gemaakt. Geniet van alle goede en mooie dingen.

Groet,

Frans

• 13 November 2008 - 13:54

Wendy:

Hoi,
    jullie hebben al heel wat meegemaakt op die korte tijd, ben erg benieuwd wat nog allemaal gaat komen. Blijf zo schrijven en veel plezier verder!
    Groetjes Wendy en de rest van de familie!

• 14 November 2008 - 11:58

Wie Ben Ik ????:

Ook heel veel vakantieplezier gewenst van......

WIE BEN IK????

Wat hints:
    - Ik heb jullie en Eersel gemist in 2008 (en nu moet ik jullie NOG langer missen...)
    - Ik sta altijd recht
    - Het nummer Brandend Zand spreekt me niet aan
    - Hou van naar binnen blieken bij mensen

WIE BEN IK???????

• 16 November 2008 - 12:30

Uw Geliefde Broeder :

He, te leze dat hel allemaal goed gaat en dat de tauma's dat je heel lang geen gele M zou zien toch niet nodig waren...

Have Fun...

• 18 November 2008 - 16:11

Sabine R.:

Hoi Ilse en Marc, wow wat gaaf zeg dat jullie reis is begonnen. Ik kan echt niet wachten om meer verhalen op jullie site te lezen. Have fun en be careful!! Dikke hug uit Nederland. xx

• 19 November 2008 - 13:27

Elcie:

Hé! SChrijf maar wel lange verhalen hoor haha. We willen jullie belevenissen heel graag volgen.

Heel veel groetjes uit "het noorden". Paul en Loes

• 19 November 2008 - 18:45

Mark Met 'n K:

Goeienavond! Jullie kunnen nog makkelijk een tijdje wegblijven. Geen feest in mei....PSV gaat het niet redden dit jaar.
    Groeten en nog veul plezier.

• 20 November 2008 - 12:16

Marcel:

12 dagen is dus echt veel te lang tussen 2 berichten... ;-)

• 23 November 2008 - 15:53

Hema:

Hallo Marc en Ilse,
    Het is 23 november. Als wij buiten kijken dan zien we de eerste sneeuw. Alles ligt er wit bij onder een laagje van zo'n centimeter of 5 donsachtige materie. Bij de warmte van een haardvuur denken we aan jullie. Bij jullie gaat het naar de zomer met een ontluikende natuur. Geniet van alles wat op jullie af komt. Jullie tweede ervaringen in dat verre land aan de andere zijde van onze globe willen wij graag lezen.
    Tot het volgende bericht. Hema

• 23 November 2008 - 17:38

Merfv:

Waar blijft jullie nieuwe bericht, foto's, een teken van leven... Of zitten jullie vast in de sneeuw? Zag net dat er in Australië ook een dik pak sneeuw ligt!

• 24 November 2008 - 10:39

Toos Knijff:

Lieve luitjes,
    Wat leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen!! Krijgen jullie al veel reacties? Geniet
    van alles en onthoud goed
    wat je nooit meer hoopt te vergeten! Lieve groet
    ook van je dappere tante Rita, Ine en mij, Toos

• 24 November 2008 - 21:49

De Zus Van:

Heey Surro!!
    Wat gaaf dat jullie nu echt weg zijn!! Zal ik anders de surrogaatvriendin van ons rienus worden, als tegenprestatie van jouw surrozusterschap?
    Ik ga jullie volgen en wellicht kan ik fungeren als doorgeefluik van laatste luierontwikkelingen van mijn zus en nu dus vriendin? Ik zal haar jouw mailadres wel vragen. Nou jongens geniet ervan, voor je het weet zit je weer thuis in de mallenmolen van werk, regen, surprises en belastingformulieren. Hoewel, dat is toch ook zo slecht nog niet..kusjes dorreke

• 09 December 2008 - 17:06

Toos Knijff:

Dag Ilse en Mark
    Gaat alles nog steeds goed met jullie?? Je ouders komen al bijna weer terug in N'land.Nu wordt het voor jullie dus helemaal lonely. Groeten van Rita, Ine en
    van mij, Toos