Onze Arie en kakkerlakken!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marc en Ilse getrouwd - WaarBenJij.nu Onze Arie en kakkerlakken!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marc en Ilse getrouwd - WaarBenJij.nu

Onze Arie en kakkerlakken!!

Door: Friet en Chocola

Blijf op de hoogte en volg Marc en Ilse

05 Januari 2009 | Australië, Sydney

Allereerst natuurlijk al het beste voor iedereen in 2009! We hopen dat iedereen een goeie roetsj heeft gehad (om die Maastrichtse tijd van Ilse aan te halen) en een goed begin!! Of we nu in NL zijn of niet, jullie zullen er allemaal toch wel wat van maken! Ons Oud & Nieuw was wel errug bijzonder, maar dat komt later wel.

Inmiddels weer voor een dag of 5 terug in Sydney en dus een paar dagen nog relaxen voor we Down Under achter ons laten en eens kijken hoe de Kiwi's zijn. En ook mooi tijd om weer ff iets van ons te laten horen! We slapen in iets wat qua naam wel een hostel is, maar wat meer lijkt op een kater-uitslaap-hotel met kakkerlakken.. Helemaal Ilse's smaak! :D

We hebben na ons laatste bericht nog aardig wat in onze Arie (zoals we ons busje gedoopt hebben) rondgecrossed verder langs de zuidwest-kust van Australie om daarna weer een stuk noordelijker boven Perth aan de kust weer aan te komen. Eigenlijk stukken waar niet heel veel te zien was, behalve dan weg, weg, weg, auto, weg, weg, nog meer weg en een verdwaalde collega-campervan. Marc vind het wel stoer om hier iedereen te groeten die je tegenkomt en met die 5 auto's in het uur is dat ook wel vol te houden! :D Gelukkig is de benzine goedkoop, met gemiddeld zo'n $1.20 (dat is 60 euri-cent per liter). We merken dat we, sinds ons pap en mam weg zijn, echte cheap-asses zijn geworden! Zo erg zelfs dat Ilse het goedkoopste water uit ging zoeken en ja hoor, dat smaakte dus naar plastic... :-S Gelukkig was het 'maar' 10 liter...

We hebben nog wel hele mooie dingen gezien; Esperance was een leuke stad, waar we vanaf de pier een zeehond zagen die aan Australian's Next Top Model mee wilde doen, zo lag hij te poseren in de zee.
Eigenlijk waren we zo'n 300km naar Esperance gereden voor het 'Cape le Grand National Park' waar iedereen ons lyrische verhalen over vertelde. Maar helaas, door bliksem getroffen en het gebied stond in de fik, dus dat gooide roet (*schuddebuiken*) in het eten. Daarna maar door naar Wave Rock (ja inderdaad, een rots in de vorm van een golf) waar we 2 dagen op een camping hebben gestaan. Dit was echt helemaal super! Een koelkast (na alles met moeite nog niet eens lauw te kunnen houden in een koelbox), TV kijken, heerlijke biefstuk op de BBQ (4 euri voor 500 gram :D), warme douches (was weer 5 dagen geleden), zwembad en een geweldige sterrenhemel van boven op Wave Rock!

Maar ja, we moesten ook blijven rijden natuurlijk, dus zijn we weer volle sjas (80 km per uur, hoeven ons ook weer niet teveel te haasten natuurlijk) doorgereden. We hadden bedacht om de rest van de trip maar gewoon campings te pakken in plaats van ergens langs de weg te stoppen; scheelde een hoop geklooi en we konden regelmatig douchen. Voor de kritische lezer; een camping kost ongeveer een tientje per dag, dus dat kon er voor ons cheap-asses nog net vanaf..
Ondertussen ook nog kerst gevierd, met een heerlijk Blueberry-Muffin-kerstontbijt, dat was beter dan de spaghetti + tomatensaus uit blik de avond ervoor. Jezus, wat is dat smerig spul zeg! Het advondeten met Kerst viel ook nog in duigen, de BBQ wou niet aan en op een gasfles met een klote-braadpan vlees bakken werkt ook niet (Marc chagrijnig)... Maar gelukkig maakten de Pinnacles bij sunset dit weer helemaal goed, echt een aanrader voor iedereen die nog in Australie gaat komen! De Pinnacles is eigenlijk een groot duinlandschap, waarin allemaal rotspilaren staan. Vooral de lange schaduwen maakten het erg gaaf. En we waren blij dat Marc de overstekende skippy op de terugweg nog net kon ontwijken (alhoewel, kangaroebiefstuk zou het avondeten misschien nog goed hebben kunnen maken)...

We hebben trouwens ook gemerkt dat onze 8 Zaligheden eigenlijk maar watjes zijn! Hier hebben ze namelijk de 17 Zaligheden: Manjimup, Nannup, Boyup, Beedelup, Cowaramup, Yallingup, Carbunup, Palgarup, Nornalup, Porongorup, Tambellup, Kojonup, Jerramangup, Munglinup, Dalyup, Quinninup en Kudardup.
(zien jullie de overeenkomst??)

Na de Pinnacles zijn we terug naar Perth gereden, met nog een stop in Yanchep NP, waar we koala's hebben gezien! Wat een gave beesten ondanks dat ze de hele dag helemaal niets doen.
20 uur slapen en rusten en de overige 4 eten (wat een leven!!). Zodra de beheerder verse eucalyptus kwam brengen, zag je ze echt vanuit de bomen kijken van 'oh jammie, maar dan moet ik helemaal naar beneden klimmen'. En ja hoor, toen we een paar uur later weer langs liepen zaten ze nog op precies dezelfde plek. Ook hier hadden we weer een kijk-mij-eens-poseerder, dus fotograaf Ilse had het makkelijk! (Marc had d'r eigenlijk ook wel die boom in willen zien klimmen, maar helaas...) :D

Terug in Perth onze Arie weer ingeleverd en nog een paar nachten in een heerlijk rustig hostel. Helaas geen airco en met temperaturen boven de 35 graden (hoe warm was het bij jullie ook al weer????) wel beetje zweten. Ilse nog erger, want midden in de nacht gewekt worden door een mug ('die gelukkig altijd de warmste persoon probeert te pakken.'=> Zijn Marc's woorden) is al klote, maar dan een dikke kakkerlak in de kamer zien lopen is toch minder... Marc vond de gil (waarschijnlijk de rest van het hostel wakker) en de sprong op het bed dan wel weer leuk... :D

We hadden voor de 30e nog een tour naar Rottnest Island geboekt met de ferry, incl. mountainbikes, snorkels en zeemisselijkheid voor Ilse. Sportief als we zijn wij volle goede moed de fiets op, maar ja... 36 graden die dag, irritante vliegen (die het een uitdaging vinden in je neus, ogen en oren te gaan zitten) en veel omhoog en omlaag... What were we thinking??? Maar op zich wel mooie trip en het snorkelen in de oceaan erna was erg leuk en verkoelend!

Tja, en toen moesten we nog terug naar Sydney, dus de 31e weer hup de trein in, na een zweetwandeling met tassen op de rug en buik... Het lijkt wel of de tassen alleen maar zwaarder worden, Marc zat op 19,5 kilo en Ilse op 17,5, zonder de handbagage. We gaan toch nog maar eens wat weggooien hier... :-/ De treinreis ging eigenlijk best prima, met als absoluut hoogtepunt natuurlijk Oud&Nieuw in Kalgoorlie-Boulder!!! Zuipen als een dolle (jullie kennen ons he), barvrouwen waarvan de een nog schaarser gekleed was dan de ander en een vuurwerk wat niet meer was dan in totaal 10 sterretjes. Niet bepaald Sydney Fireworks, maar we hoorden dat je daarvoor ook al om half 10 (inderdaad, 's morgens!!) in het park moest liggen om een plekje te hebben waar je iets zag... Na 3 dagen kedeng-kedeng (en onze eigen Forrest Gump, zwakbegaafde man met tics, erg aandoenlijk vond Ilse)stapten we in Sydney uit met 20 graden, wat een verademing!!

Nu hebben we nog een paar dagen om hier rustig aan te doen (is wel weer te zien aan de lap tekst hierboven). Ten opzichte van de afgelopen weken waarin we toch elke dag onderweg waren om mooie dingen te zien, is dat erg fijn. Gisteren was het bijvoorbeeld half 4 voor we het hostel uit waren (we hebben toch wat geleerd van die koala's).
Donderdag vliegen we door naar Auckland en we hebben daar al hele gave verhalen van gehoord, dus we kijken er naar uit!
Het is wel op-en-top toeristen seizoen in NZ, dus we zijn benieuwd.

Jullie ook weer bedankt voor alle reacties, voor ons altijd weer een hoogtepunt als we achter internet zitten!! :D
Hopelijk hebben jullie ook genoten van jullie vakanties en de feestdagen!

De P.: nee, helaas geen farmercole stemp, maar de wedges met sour cream en chilisaus zijn veelvuldig en lekker!!

Wie-ben-ik: we hebben je verschijning nog gemist!?!

Ilse(H): aftellen zijn wij nog niet echt mee bezig! :D

O ja, voor we het vergeten: ook bij het vorige bericht hebben we zoals beloofd nog wat foto's bij gezet!!

New-Zealand, here we come!
Marc en Ilse

• 05 Januari 2009 - 12:26

Marleen:

Ha avonturiers,

Leuk om weer iets van jullie te horen. Voor jullie ook een heel goed nieuwjaar toegewenst. Nu kunnen we eindelijk weer zeggen dat we elkaar dit jaar weer gaan zien, dan lijkt het niet zo lang meer.
    Fijn dat alles goed gaat met jullie en weer leuke foto's.

Was het afscheid nemen van Arie niet moeilijk?, was echt een gaaf busje.

Wij werden vanmorgen wakker en er was ongeveer 10 cm sneeuw gevallen, erg leuk.

Nou veel plezier nog en tot gauw Ha,ha.

Groetjes Marleen

• 05 Januari 2009 - 19:59

Jolanda:

Hey daar (ver weg)

De beste wensen en een super gezellig tijd (jaar) in alle landen die nog komen!!!!
    Fijn om te lezen en te zien dat jullie zoooo genieten en Marc aan zijn nachtrust toe komt!
    Vanuit de sneeuw en vannacht -16 graden een dikke knuffel van ons xxx

• 05 Januari 2009 - 21:36

De P:

Owowow.. dat doet de inwendige SFWC-mens goed om te horen dat er in down under volop wedges zijn

Thanks ook voor het doorsturen van de foto, die kan op de agendakaft van de volgenden die op wereldreis gaan :-)

Een goeie reis naar de kiwi's!

De P

• 06 Januari 2009 - 10:07

Robo:

Hey backpackers!
    Nog wat kakkerlakken gezien vanacht?
    Heerlijk he als cheap-ass leven!! Weer een leuk verhaal om te lzen en mooie foto's!
    Wij zijn hard bezig met de vakantie in najaar...vietnam een optie?
    Goeie reis naar de kiwi's!
    Dikke kus van het onderdanig deel der SWFC

• 06 Januari 2009 - 12:17

Marcel:

Lijkt me heerlijk "Pinnacle-knuffelen" :P
    Zier er weer goed uit luitjes! Erg leuk verhaal en mooie foto's! Blijf genieten!!
    Groeten en een friewerf JA JA JA

• 07 Januari 2009 - 15:11

Nichie Ivon:

Lieverds!

Ook voor jullie natuurlijk de allerbeste wensen (al mag t niet meer, want de 3 koningen zijn al voorbij)!!
    Zo te lezen hebben jullie t heerlijk daar... Wat maken jullie een hoop mee!! Echt super hoor, zou zo wel willen ruilen! Wij zitten hier ingesneeuwd en gevroren in het Arnhemse (jaja, de verhuizing heeft plaatsgevonden!) weg te rillen... Zijn jullie blij met MAAR 20 graden, haha! Schatten, geniet geniet geniet en ik kijk uit naar jullie volgende bericht!

Liefs, Herman en Ivon

• 07 Januari 2009 - 19:18

Jeanne En Jos:

Hoi Marc en Ilse
    jullie de alle beste wensen voor 2009 en dat het een verrassend en avontuurlijk jaar mag zijn. Wij zitten hier in de vreselijke kou maar het leuke is dat ik met de kinderen van mijn klas maandag een sneeuwpop kon maken en dat is lang geleden. De speelplaats is spekglad en leuk om op te glijden. Wat wil een mens nog meer!!

Jullie berichten zijn leuk om te lezen. geniet ervan en heel veel groeten van Jeanne

• 08 Januari 2009 - 21:15

Mark & Anke:

De beste wensen nog ook via deze manier. Iedereen zit te klagen over hoe koud het hier in Nederland is en hoe lekker het bij jullie is, maar in Aalst is het ook 25 graden hoor. Aanstaande zaterdag gaan we lekker in de tuin BBQ-en maar ook hier stikt het van de muggen...

• 10 Januari 2009 - 11:49

Johan En Marly:

Dag samen,

We volgend jullie belevenissen. Leuk om te lezen. Ga door en veel plezier verder.

• 11 Januari 2009 - 14:34

Tante Loes:

Al gewend in Nieuw Zeeland? Gaan jullie de 'Lord of the Rings-tour doen?'

Greotjes, ook van Ronald, Sanne en Vera.

• 11 Januari 2009 - 21:07

Sophie:

Hé backpackers,

Wat een leuke verhalen en foto's, het kost even tijd om te lezen, maar zeker de moeite waard. Vanuit een ijskoud Lage Mierde wens ik jullie het allerbeste voor 2009, gezien jullie planning gaat dat helemaal goed komen!

Zoals jullie inmiddels wel vernomen hebben staat Nederland op z'n kop, al een hele week een groot sneeuwdeken en volgens mij hebben we de afgelopen 10 dagen het nulpunt niet meer bereikt, dus blijf voorlopig nog ff lekker down under met een 3 kwart broek en een teenslipper, stukken makkelijker dan die sneeuwboots!

De hartelijke groeten,
    Sophie

• 15 Januari 2009 - 15:36

Den Bosch:

Hey schatten!

Ga zo door! Super verhalen en foto's! Keep up the spirit!