Sunny Merry Christmas! - Reisverslag uit Albany, Australië van Marc en Ilse getrouwd - WaarBenJij.nu Sunny Merry Christmas! - Reisverslag uit Albany, Australië van Marc en Ilse getrouwd - WaarBenJij.nu

Sunny Merry Christmas!

Door: Friet en Chocola

Blijf op de hoogte en volg Marc en Ilse

19 December 2008 | Australië, Albany

Helleu Helleu!!

Vanuit de bibliotheek in Albany eindelijk weer eens tijd om jullie over ons wel en wee te vertellen!! Met zijn tweeen, incl. muggenbulten (Ilse iets meer dan Marc. Lees; 30 tegen 6), lekkere bruine huid en nu tijdelijk iets minder vies... Maar goed, let's go back to where we left of: Warrnambool.

Na Warrnambool zijn we met zijn allen terug naar Melbourne gereden waar we nog wat toeristische sight-sseing hebben gedaan, zelf Ilse heeft zich 4 uur lang goed vermaakt in het Museum, kun je nagaan!! Het was ingericht om kinderen te kunnen vermaken, dus ze zat goed!!
Daarna zijn we met een tour van OZ Experience met in totaal 14 mensen (allemaal Europeanen...) terug gereden naar Sydney onder leiding van Forrest, onze follow-the-guide. Leuke trip geweest, met wilde kangaroos, emu's en een wombat (wel een dooie, maar goed, die tellen we ook!) en een lange, winderige, koude, maar erg gave beklimming naar Mount Kusciozsko in de Snowy Mountains, de hoogste berg van Australie. Ilse had het zonder de mentale steun van Marc niet gered, want die conditie is dezer dagen ook niet alles meer.. De dag erna gigantische spierpijn, maar we moeten er maar wat voor over hebben natuurlijk! ;-)
Onderweg naar Sydney ook nog even in Canberra gestopt (hoofdstad met parlement enzo), maar daar was niet mega-spannend, gezwets over politiek is niet echt ons ding.

Terug in Sydney hadden we nog een paar dagen te vullen, dus zijn we naar Hunter Valley gereden (mooie wijnstreek waar je bij elke wijngaard kunt proeven, Marc dus aan het water...) en zijn we naar een leuke Star Wars tentoonstelling/museum geweest. Ook een 3D film bij de iMax meegepikt en toen was het zaterdag 6 december en 'time to say goodbye' (snik, snik). Om 3 uur zijn we met de Indian Pacific (joekel van een trein met 24 coupes) naar Perth vertrokken (inderdaad aan de westkust, dank je Jo! ;-)). In totaal 60 uur echt getreind, met nog eens een uur of 8 in totaal aan tussenstops in de middle of nowhere (zoek Cook maar eens op bij Google Maps) en onderweg stoppen bij 'niks' waar 1 auto aan het wachten was om bevoorraad te worden of 1 persoon uit laten stappen (jaja, nog een NLer ook..) die ergens in de outback op een boerderij gaat werken. Maar de reis viel best mee, de eerste nacht hadden we ieder 1 stoel, maar na Adelaide was het rustiger, dus hadden we mooi een 4zits voor ons samen en hebben we ook 'goed' kunnen slapen. Ze zijn hier niet zo zeikerig over 'geen voeten op de bank' als bij de NS gelukkig. Ilse is het zelfs gelukt om op 1 dag 32 foto's in de trein te maken en d'r 'dag'boek bij te werken (gebeurt zo eens in de 2-3 weken ongeveer... :D)

Perth zelfs is best een relaxete stad, stuk minder hectisch dan Sydney en het hostel waar we zaten was best prima. De standaard Lonely-Planet-stadwandeling (incl. cultureel verantwoorde fototentoonstelling) gemaakt en dan heb je meteen alles zo ongeveer gezien, lekker makkelijk! :D
Lekker basic is onze Wicked Van, het huurbusje waar we nu mee aan het rondcrossen zijn. Niet groot, maar het past allemaal net en we hoeven niet met onze tassen te sjouwen, scheelt een hoop!
En je ziet nog eens wat; een hele hoop mooie stranden, geweldige wilde kustlijnen, kangaroo's die het leuk vinden net voor je neus voor de weg over te steken en Ilse die maar foto's blijft maken...

Heilige bonen als we zijn durven we niet zo goed langs de kant van de weg te stoppen om te gaan slapen, dus de eerste nacht zijn we langs een 'construction yard' terecht gekomen: kortom 's morgens om 6 uur denderden de trucks op en neer en wij wakker... Maar de morgenstond heeft goud in de mond, of in dit geval dolfijnen want die konden we op een strand vlakbij zomaar in het wild zien.

In vogelvlucht ff de highlights van waar we zijn geweest, anders wordt het weer een echt lang verhaal (is het waarschijnlijk al):
- Fremantle: mooi havenstadje
- Rockingham: eten in het park met wilde kakatoe's boven ons hoofd
- Preston Beach: kangaroe's die ons lieten schrikken omdat ze verstoppertje spelen in de bush vlak langs het pad. Gedoucht met koud water in de vroege ochtend... Brrr..
- Bunbury: erg saai, en 16 dollar (fortuin voor backpackers) weggegooid aan het Dolphin Discovery Centre waar geen klap aan was, geen dolfijn te zien.
- Busselton: een pier van 2 km lang afgewandeld (nee Merfv, niet het water in) en naar de drive-in bioscoop geweest (erg lache).
- Dunsborough: mooi wilde rotskust en natuurpark.
- Margaret River: ontbijt bij de Subway (jammie!!!).
- Calgardup Cave: grot waar je met helm en zaklamp zelf naar binnen mag. Geslapen op een camping waar we 's morgens door een houthakker gewekt werden omdat we anders onder een vallende boom terecht zouden komen...).
- Nannup/Bridgetown: geweldig bosgebied waar karri bomen 60 meter hoog groeien. 1 ervan hebben we beklommen via pinnen die in de boomstam zitten, was erg gaaf en best spannend. En ja, de volgende dag weer spierpijn... Die conditie weer.. *Zucht*
- Tree Top Walk in Walpole was misschien nog wel gaver, via (beweeglijke) hangbruggen tussen de toppen van de bomen door lopen op 40 meter hoogte.
- Halflauwe douche was een genot na 6 dagen. Eindelijk weer eens haren wassen en je helemaal schoon voelen! (en daarna heeft Ilse Marc's haar bijgewerkt met de tondeuse, en nog goed ook, dus een nieuwe carriere ligt in het verschiet).
- In Denmark waren the Gap en de Natural Bridge. Vooral the Gap was geweldig, een rotswand van 15 meter hoog aan de oceaan waar het water met mega geweld tegenaan slaat. Nadeel is dat we in deze gemeente geen open vuur mogen gebruiken, dus koken zit er de komende dagen niet in, gisteren was het chips/wortel/brood/kaascrackers en dat alles overgoten met een dikke scheut cocktailsaus. (Vanavond wordt het de Mac, elk nadeel hep z'n voordeel natuurlijk).

Kortom zoals jullie kunnen lezen; alles gaat dus goed hier, we hebben elkaar de kop nog niet ingeslagen en het harde bed in het busje begint te wennen. Na Albany gaan we door naar Esperance (verder aan de zuidkust) en dan gaan we nog naar de Pinnacles (noorden van Perth) voordat we weer terug moeten zijn in Perth de 29e. De 31e stappen we weer in de trein en Oud&Nieuw zal voor ons in Kalgoorlie-Boulder zijn, wat een feest! :-/

Iedereen alvast geweldige Kerstdagen (het is erg raar om dat te zeggen terwijl het hier 25 graden is) en voor iedereen die we niet meer spreken: een super uiteinde en een goed 2009!!

En nu op naar de Mac!!!
Marc en Ilse

PS Ons goede voornemen voor 2009 is wat vaker van ons te laten horen (op aanraden van een zeker iemand..)

PS2 Bedankt weer voor alle berichten, erg leuk!! Voor de laatste roddels en nieuwtjes; smsje ontvangen is voor ons gratis :D

PS3 Er komen later nog meer foto's, want de bibliotheek gaat dicht..

• 19 December 2008 - 09:25

Rien:

Ben benieuwd naar alllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
    jullie fotos. Blijven knippen (fotos en haar) dus, Prees!

X

• 19 December 2008 - 10:20

Marcel:

Wat maken jullie veel leuke dingen mee en wat zijn wij jaloers!!
    Dat busje... is dat niks voor de woensdag-meetings met de JA? Vast goedkoper dan die heli iedere keer... ;-)
    Sunny Christmas and a kedeng Newyear!!

• 19 December 2008 - 14:18

Jolanda:

Hey samen

Super jullie goede voornemen!!!
    Het ziet er allemaal weer geweldig uit!!!!!
    Geniet samen en fijne kerstdagen in het busje onder de zon.Vergeet elkaar in de trein niet te knuffelen en te kussen om 24.00 uur dus Ilse NIET SLAPEN!!!!
    Vanuit Eindhoven veel liefs en een dikke knuffel Celal, Emmi en Jolanda xxx

• 19 December 2008 - 18:56

Wie Ben Ik????:

Wordt er niet meer aan de door mij geproduceerde hersenspinsels gerefereerd???

Ik heb al niet zoveel hersenen, dus dat doet pijn...

Weten jullie al wie ik ben???

Ik zal binnenkort eens via de ene of de andere weg verschijnen aan jullie...

Heel veel liefs van mij

• 19 December 2008 - 19:30

Ilse:

Hoi,

Wat leuk om weer wat van jullie te lezen en te zien. Leuke foto's.
    Jullie natuurlijk ook een super goed 2009! maar dat gaat vast lukken.

Groetjes Ilse en de rest!

• 20 December 2008 - 12:32

Robo:

Hey! We zien wel weer hoe het er aan toe gaat daar bij jullie: Marc achter het kookstel ;-)!
    Klinkt allemaal erg goed en ziet er goed uit!
    Wij zullen een foto van jullie bij ons neerzetten tijdens oud en nieuw, zodat jullie er toch een beetje bij zijn. Een hele dikke kus van onder de kerstboom...
    X

• 20 December 2008 - 13:15

Sandra:

Hey Ilse en Marc,

Wat leuk om weer wat van jullie te horen! Zo te lezen vervelen jullie je geen minuut. Gave foto's. We wachten op de volgende update!

Groetjes

• 21 December 2008 - 14:22

Lisette:

Leuk weer iets van jullie te lezen!!
    We moeten echt bijpraten als jullie eind volgend jaar terug zijn, want we gaan de visum aanvraag in gang zetten.
    Fijne oud op nieuw en een spetterend, geweldig 2009!!

x Lisette

• 21 December 2008 - 18:45

Marijke:

Hoi lieverds,

Vorige week kerstkaarten aan het schrijven. Er lag er vervolgens ook een voor jullie klaar... maar ik weet niet waar die heen moet... "Marc en Ilse, somewhere on this planet, look for seriously crazy van".

Desalnietteplus, hele fijne kerstdagen en een geweldig oud & nieuw.

liefs, Marijke

zagen weer jullie gezicht
    en lazen het bericht
    en remember ons devies:
    "geniet met verstand
    van het moois in elk land"

• 22 December 2008 - 18:46

Mark & Anke:

Dat ziet er inderdaad allemaal weer heel super uit zeg! Wij hebben nu ons eerste dagje vakantie erop zitten, maar gelukkig hebben we in totaal 2 weken dus dat is ook wel lekker. Heel veel plezier tijdens de feestdagen en we kijken weer uit naar jullie belevenissen en foto's, graag ook eentje van Marcie's nieuwe coupe...

• 23 December 2008 - 23:18

De P:

Hebben ze daar ook wereldgerechten??? Zoiets als dutch farmercole stemp?

Ter afwisseling van de pasta, rijst, SW-broodjes en Big-M-meuk???
    En om mijmerend op te peuzelen.. :-) ??

Hoooie!
    De P.

• 24 December 2008 - 10:20

BiM:

Hee hallo daar aan de andere kant van de wereld! De kerstdagen staan voor de deur en als je nog een kado voor mij mee wilde nemen? Ik vind jullie busje echt te gek wat een gave bak zeg! Leuk om jullie verslag te lezen en de foto's zijn toppie! WIJ WILLEN MEER,WIJ WILLEN MEER!!! Geniet er weer van en heel veel plezier met de komende dagen.
    X Mir

• 24 December 2008 - 13:18

Elcie:

Wauw, 25 graden! We zijn jaloers, hier met onze witte huidjes en een tekort aan vitamine D en V ;-)! En natuurlijk op de gave dingen die jullie aan het doen zijn. Hele fijne kerst en een super 2009! Op naar het volgende bericht.

• 24 December 2008 - 22:19

Martien:

Marc en Ilse
    Prettige kerstdagen en een gezond en leerzaam 2009. Geniet ervan.

Lian, Martien Sophie Sanne en Neeltje

• 26 December 2008 - 00:43

Uw Broeder:

He meastro

Leuk je weer een keer aan de lijn te hebben gahad! Leuke foto's, maar die baard past echt nie zo goed bij jouw ;-)

Geniet nog lekker van de warme kerst, wij gaan de koude sneeuw opzoeken (en de bijbehoordende borrels natuurlijk) Nog veel plezier en succes metde volgende deel van de trip

Greetz uit Breda!

• 26 December 2008 - 12:39

Rogier En Sabrina:

hoi marc en ilse,

goed om te lezen dat het zo ontzettend goed met jullie gaat. De foto's zijn geweldig.

vanuit onze kant willen wij jullie ook fijne feestdagen en een geweldig 2009 toewensen.

rogier en sabrina

• 27 December 2008 - 15:14

Kees En Han:

Wat leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen. Wel apart, kerstmis in zomerse sferen. Blijf er maar lekker van genieten! Een fijne jaarwisseling en een heel goed en spannend 2009! Kees en Han

• 27 December 2008 - 21:03

Inge:

Ha friet en chocola!

Superleuk om jullie avonturen te lezen. En wat geweldig die 'wicked van' van jullie! Ik zie het helemaal voor me! Ik wens jullie enorm veel plezier met alle avonturen die nog komen gaan in 2009!! Dikke zoenen!

• 28 December 2008 - 20:40

Dorreke:

Vette Bus.
    Doei!

• 31 December 2008 - 10:32

Hema:

Hoi Globetrotters,
    Vanuit een zonnig homeland, bij een temperatuur van - 4 graden en aangroeiend ijs (vandaag kunnen we schaatsen op natuurijs) willen wij jullie veel geluk, gezondheid en liefde wensen voor het aanstaande nieuwe jaar 2009. Uit jullie verhaal kunnen we opmaken dat ge ogen en misschien ook oren te kort komt. We genieten van de mooie verhalen en volgen jullie op google earth. Vannacht op de overgang naar 2009 zullen wij aan jullie denken.

Tot jullie volgende bericht! Groetjes van Hema.

• 31 December 2008 - 13:48

J@ns:

Heee Buuv,

Moest ineens aan jullie denken en heb jullie ge-googled ( lang leve internet!) Met veel plezier jullie verhalen gelezen, de buuv-humor is gelukkig niet thuisgebleven! :o)

Vanuit een zéér koud NL ( vanmorgen -9 brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr) alvast een héél gelukkig nieuwjaar maar dat gaat jullie vast lukken. Geniet van elkaar en van de wereld!
    Qoute v/d dag: One life, live it!

Dikke x van je buuv!

• 31 December 2008 - 15:33

BiM:

Happy New Year,

Volgens mij is het nu al nieuwjaar bij jullie!!!! Ik wens jullie een te gek jaar toe en blijf jullie nog steeds missen:(

Veel liefs Mir

• 01 Januari 2009 - 21:11

Sandra:

Hey Ils en Marc,

Een heel gelukkig, gezond en avontuurlijk 2009 voor jullie!!
    Geniet van jullie avontuur. Jullie komen immers dit jaar al weer terug naar Eersel.

Groetjes

• 02 Januari 2009 - 15:08

Ilse (H):

Hé!

Gelukkig nieuwjaar samen! Een topjaartje voor jullie natuurlijk, maak er wat moois van! Ik ben begonnen met het grote aftellen: nog geen jaar meer en jullie komen gezellig weer naar huis!

Doe voorzichtig met dat busje hè! (Ziet er super leuk uit.) Kijk maar uit voor loslopende kangoeroes!

Bye, bye!
    Ilse