Luke Duke met sandflies - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marc en Ilse getrouwd - WaarBenJij.nu Luke Duke met sandflies - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marc en Ilse getrouwd - WaarBenJij.nu

Luke Duke met sandflies

Door: Friet en Chocola

Blijf op de hoogte en volg Marc en Ilse

13 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Helleu everybudy!! (everyBuddy voor de penning en jaanhangsel)

Nog een paar dagen voor we naar Fiji vertrekken en de to-do-lijst (op dit bericht na) is afgewerkt, dus alle tijd om jullie over het prachtige NZuidereiland te vertellen!! Na ons laatste bericht hebben we op het Noordereiland niet heel veel meer gedaan. In National Park hebben we nog een korte wandeling gemaakt (3 uur, noemen wij al kort, goed hè!!), maar de Tongariro crossing is helaas niet gelukt wegens te slecht weer. We vonden toch dat we 2 uur in de djakoezzzie (hoe schrijf je zoiets in hemelsnaam!?) verdiend hadden, want 3 delen Lord of the Rings achter elkaar kijken gaat ook niet in de koude kleren zitten.. :D
En natuurlijk de dag dat we moesten vertrekken, was het een strak blauwe lucht...

Wellington was nog best leuk om anderhalve dag rond te lopen, met bezoek aan het museum (jaja 'cultuur' en gratis), openluchtconcert in de botanische tuinen (compleet met dansende hippies, ja weer gratis) en heerlijke Kriek/Hoegaarden met Belse friet in café Leuven; wat een genot (helaas niet gratis)!! Net niet 3-sterren frituur 't Schuurke in Lommel, maar toch...

Christchurch zijn we begonnen met een nachtje in een gevangenishostel, gelukkig wel met de luxe om naar buiten te kunnen en zelfs TV/DVD op de kamer (gevangenissen zijn veel te luxe tegenwoordig..)! Een rondje zappen en in slaap vallen bij een DVDtje, je gaat de gewoontes van thuis echt missen..

De dag erna onze nieuwe Arie opgehaald, en deze is heel toepasselijk voor ons NL-ers: knaloranje! Hij is Luke Duke of Hazard CamperVen Lierop gedoopt, roepnaam Luke! Helaas komt hij alleen niet als je hem roept... :D
Het Zuidereiland is echt een geweldige omgeving van ongerepte (woord van Marc) natuur, wat het rijden alleen al super maakt! Voor Ilse's fotoquotum is het maar goed dat we niet meer met Stray rijden, zodat we veel (en dat zijn er dus heul veul) fotostops kunnen maken. Veel bergen, enorm veel groen, hoge watervallen (Lexenjess toevallig de Devil's Punchball Falls in Arthur's Pass gezien??), idioot heldere en blauwe meren en onderweg honderden campervans en tourbussen. Inderdaad typische Aziatisch klik-klik-en-weer-verder taferelen... Dat tempo kon zelfs Ilse niet bijhouden :D

NZ heeft slecht 1 groot/klein nadeel; SANDFLIES! De mooie teva-voeten zitten onder de bulten en de jeuk was vaak niet te harden. Ondanks een paar avonden dat we om 8 uur onze Luke ingejaagd werden, laten we het de pret natuurlijk niet drukken... Wij hardzakken krabben een keer, en nog een keer, en nog een keer en gaan gewoon door!! We hebben zelfs geld UITgegeven aan niet-heel-goed-werkend-anti-jeuk-spul..
We hebben een hoop gave en ontzettend mooie dingen gezien/gedaan, waaronder:
- wandeling door Abel Tasman National Park,
- op de gigantische Franz Jozef gletsjer gelopen met prachtig blauw ijs en zo'n 12 graden (vriestemperatuur voor ons inmiddels, niet voor de gids in zijn korte brok en T-shirtje...),
- boottocht door Milford Sound waar de dolfijnen met jongen met de boot meezwommen,
- de pancake-rocks, weliswaar mega-toeristisch (gratis + langs de snelweg..) maar toch gaaf om te zien,
- Mt Cook de grootste berg van NZ (was aan het eind van de trip, dus weten we niet heel veel over te vertellen).

En ondertussen hebben we ons ook natuurlijk verwend met (af en toe) wedges, chocola, Starbucks, Mac, filmpje (uiteraard wel op de goedkopere dinsdagavond), Duitse Curryworst en een bezoek aan de Hanmer Springs Thermal Spa met baden tot 41 graden. En anders vermaken we ons wel met lezen, de laatste dagen mn over Fiji, of een potje pesten (niet vreemd dat Ilse hier erg goed in is... :D).

Na ruim 3000km gereden te hebben (met af en toe een koe of een schaap op de weg) staat overmorgen de vlucht naar Fiji alweer op het programma. Een verkoopster had geprobeerd ons een tour van 2000 euri in 2 weken aan te smeren; dat dachten we dus niet hè!!! Van wat we hebben gelezen is het daar allemaal niet zo ontwikkeld als hier qua telefoon/internet, maar daar maken we in Houston dan wel weer tijd voor! ;-)
Dus Prien, hou m/r binnen totdat we weer bereik hebben..

Voor degenen die denken (zullen er veel zijn)/hopen (zullen er niet zoveel zijn) dat we eerder terugkomen: HELAAS!! Ilse heeft Marc nog niet genoeg verslagen met pesten (ondanks de PSV-kaarten), we horen dat het op werkgebied ook niet alles is en al die baby's poepen en janken de eerste tijd toch alleen maar (thanks HK). Kortom; we blijven nog effe!

Bula!! (alvast op z'n Fijisch/Fijiaans/Fijitisch/of zoiets)
Wereldkampioen-pesten-Ilse en verliezer-Marc

PS: voor degenen die ook een stukje NZ willen zien: kijk naar de volgende reclame van de Lexus RX450h, opgenomen bij Mt Cook, waar we moesten wachten, want ze moesten aan de goede kant van de weg (rechts dus) rijden (heel misschien zie je nog een oranje busje op de achtergrond).

• 13 Februari 2009 - 06:23

Jolanda:

Hey samen!
    De site ziet er weer geweldig uit! (om jaloers van te worden)
    Het leven gaat hier gewoon door(met alle verplichtingen en verwachtingen) hebben jullie geen last van, lekker hè! Doen waar je zin in hebt!!!!!GEWELDIG!!!!!!!!
    Veel plezier op Fiji waauw! Hoop gauw weeeer iets van jullie te horen!
    Dikke knuffel uit het dagelijkse leven! Celal, Emmi en Jolanda xxxx

• 13 Februari 2009 - 06:39

Marcel:

Ik zeg: goed bezig!!!
    Wat een ontzettend leuk verhaal en prachtige foto's weer. Jaaaaaa!

• 13 Februari 2009 - 07:27

Ingrid:

hey, leuk te zien en te lezen. Ik blijf jaloers.
    Vandaag weer een gewone vrijdag en je bent er vanmiddag weer niet Ilse.
    Blijf genieten samen!

• 13 Februari 2009 - 10:39

De P.:

Wan leuk verhaal weer en super foto's... Echt goed bizzi daar!

Genietze daar, doen wij ook hier van de natte sneeuw ;-) en goei reis nr Fiji!

Is het trwns een stille hint dat de ' ondertiteling of hoe hiet dat' van jullie site is:

Waarbenjij.nu ] Marc en Ilse gaat naar NEDERLAND voor een wereldreis??

Staat in mn tabblad van Explorer namelijk en vind het een verdachte actie... Jullie mogen er nog niet in hier in NL heb ik bij deze besloten namens DB HK. Een actie net als bij Geert Wilders maar dan in NL. Gewoon trug naar waar je vandaan kwam ;-)

Ajuuhuuuus!
    x De P. :-D

• 13 Februari 2009 - 10:45

PRien:

Tot wanneer precies moet de stop dr op?

• 13 Februari 2009 - 11:26

Ivonnetje:

Whahahahahahahahaha, Luke is echt cool! Ik wil ook een Luke!

Geniet nog lekker schatten, ik zit hier (wederom) in de sneeuw... ;)

Kuskus

• 13 Februari 2009 - 13:09

Obor:

Super foto's!
    Gullie ziet er goed uit en ik zie de zon ook weer schijnen ;-) Jeuheu!!!
    Geen frodo in het echt gezien? mjammie behaarde voeten...
    dikke kus!

• 13 Februari 2009 - 13:44

Freek:

Bruine koppies!

Hele mooie foto's!!

Veel plezier op Fuji!!!

• 13 Februari 2009 - 15:13

Jose N:

Hoi alletwee, geweldig om alle foto's te kunnen bekijken, geniet van jullie volgende trip. Groetjes van ons

• 13 Februari 2009 - 16:40

Toos /ook N.Rita/Ine:

Dag Ilse en Marc

Wat een indrukwekkende
    reis maken jullie toch!
    Wij dachten dat jullie zouden ploffen van de hitte, maar dat gebeurt in Australie op het moment. Op de foto's zien jullie er prachtig uit! Maak het goed samen!

• 13 Februari 2009 - 18:28

Bim:

We hebben heel hard Luke Duke of Hazard CamperVen Lierop geroepen, maar er kwam idd niets........ Misschien dat Luke Duke of Hazard CamperVAN Lierop wel werkt.
    Moet zeggen dat de naam super is! Net als jullie verhalen en foto's. Altijd lachen om ze te lezen en smaakt naar meer, meer meer!!!

XXX

P.S. Kom nog maar niet naar huis want wij zijn nog op zoek naar richtige klussers die net terug zijn van een wereldreis en nog werkeloos zijn en dus niet weten wat ze moeten doen met hun vrije tijd!

• 14 Februari 2009 - 10:21

Marcel:

Marc heb jij nog geinformerd naar de mogelijkheden van heli-landings op fiji?

• 14 Februari 2009 - 14:44

HeMa:

Hoi lieverds,
    We hebben weer genoten van jullie humoristisch verslag! Alsof we erbij zijn... dat gevoel krijgen we! Helaas heb ik de reclamefilm van de Lexus nog niet kunnen ontdekken, maar ik ga 'm opvragen via Brussel! Jullie zien er stralend, gezond en gelukkig uit op de foto's! Goede trip naar de FiJi's en tot gauw weer want we kijken alweer uit naar jullie volgende bericht! Lfs. HeMa

• 14 Februari 2009 - 18:19

Ilse B:

He,

Heb weer zitten genieten van jullie verhaal en foto's.
    Stoere bus, jullie Luke!!
    Hoe is het met het tasje.
    Zijn we er nog altijd een beetje bij??

Geniet ervan.

Groetjes Ilse en de rest.

• 15 Februari 2009 - 09:01

Uw Broeder:

Aloha!

Stoere bus hebben jullie! Dat jij zoveel verliest met pesten is tch wel erg. If laat je Ilse winnen om de vrede te bewaren??? :-p Nog heel veel plezier en vanuit het gezellige Brabant zeggen we ALAAF!

Have Fun

• 16 Februari 2009 - 18:32

Ali:

Heeey wat leuk weer wat van jullie te horen. Elke keer als ik de foto's zie denk ik: daar wil ik ook heen! Super!! Ilse, Elcie en ik zijn bezig met ons heiligvriendinnenweekend. Kan toch echt niet dat je er niet bij bent, maar ja... :)

Veel plezier op Fiji !!!

• 17 Februari 2009 - 08:30

Ilse H:

Ha meneer Friet en mevrouw Chocola,

Vrijdagmorgen werd ik wakker om een uurtje of 8 en ik dacht: wordt tijd dat we weer eens wat horen van die 2 daar aan de andere kant! Jullie dachten gelukkig hetzelfde, lang lijntje dus!

Wat hebben jullie toch weer veel gezien en gefotografeerd! Dat red je straks niet met 1 foto-avondje!

En nu dus op Fiji. Heb net even op google de beeldresultaten bekeken, maar ik ben niet jaloers hoor. Ziet er niet uit daar. Blauwe zee en witte stranden, wat is daar nou aan? Maarja, als jullie dat wel leuk vinden, veel plezier daar dan.

Laat gauw weer wat van jullie horen als je weer in de gelegenheid bent, want het blijft leuk die verhalen en de foto's!

Mazzel (hip hè?),
    Ilse

• 17 Februari 2009 - 17:18

Iris:

He patattenpeuzelaar en frappucinosmuller!
    Wat fantastisch weer jullie belevenissen en wat een prachtige foto's! Indrukwekkend! Zus, met zo veel oefenen in kiekjes schieten kan je bij terugkomst wel Igors partner worden! Ik hoop dat jullie goed in Fiji zijn aangekomen en ook daar weer veel genieten! Het was heerlijk jullie stem te horen!
    Smmmmmmmmmmmmmak!

• 18 Februari 2009 - 14:39

Jeanne En Jos:

Hoi Marc en Ilse,

Zo,n zak friet is niet te versmaden. Geweldig!!
    We maken ons hier op voor het carnaval. Tenminste de kinderen van de klas en de hele school. Ik ben gelukkig vrij vrijdag als het losbarst. Hier begint het ook al een beetje lente te worden. Vandaag scheen het zonnetje lekker de klas in.
    geniet ervan en kom zeker niet eerder terug.

• 18 Februari 2009 - 14:43

Gijs Hendriks:

Hey Marc & Ilse! Wow wat heerlijk om die foto's te bekijken! Ik krijg spontaan jeuk om weer terug te gaan! Erg leuk om te zien, zo komen bij mij de herinneringen weer helemaal terug.

Nog heel veel plzr tijdens jullie reis! Enjoy!

• 20 Februari 2009 - 07:33

Jolanda :

Hoi!
    Wat ziet het er weer ontzettend gaaf uit allemaal. Blijft leuk om jullie verhalen te lezen. Kredietcrisis daar doen jullie duidelijk niet aan!

Wij zijn nog steeds druk met IKEA kasten opbouwen, wcrolhouders ophangen, meubels kijken enz enz. Kortom, lekker bezig met spenden.

Dit jaar gaan we ook weer eens carnaval vieren! JOEHOE!! Dat is alweer een tijdje geleden maar we hebben er zin an!

Veel plezier op Fiji!!

Liefs Cowgirl Jo & Robin Hood :-)

• 20 Februari 2009 - 11:11

Wat een gave foto`s!!

• 28 Februari 2009 - 14:02

FreekRienTijn:

Alles goed hier!

hartelijke groet van ons drietjes en heel veel plezier nog ffkes op Fiji en de volgende spannende bestemmingen!!!

• 01 Maart 2009 - 15:08

BiM:

Hee jullie twee!

Wa'n gaaf verhaal weer en wat een prachtige foto's!
    Wij hebben de Carnaval weer achter ons gelaten (en wat was het weer geweldig, ja die hebben jullie toch maar weer mooi gemist, je kan ook niet alles hebben!) Morgen begint het ware leven weer en terwijl jullie met jullie waarschijnlijk te bruine derriaire in het te witte zand liggen kan ik weer wat pubers gaan heropvoeden! Wat is het toch oneerlijk verdeeld in de wereld hè...

Geniet er weer van en ik wacht met smacht op de vast te geweldige foto's en reisverhalen.
    X Mir